Månedens utfordring


Februarutfordring by Mikkel
februar 3, 2009, 3:27 pm
Filed under: Utfordring

Februarutfordringen er som dere vet rullerundt, begge veier. I tillegg har jeg slengt på en liten en til dere om å tenke over rutiner før konkurranser og før øvelser i den klassen dere konkurrerer i.

Hvilke planer har dere for øvelser på konkurransesiden?


11 kommentarer so far
Legg igjen en kommentar

Jeg har laget oppvarmingsprogram som jeg skal forsøke å følge før hver trening ute. Spike skal lære bakdelsvending i stedenfor rull rundt. LP: Isis: fvf, Spike: hoppstå under baklengsmarsj og miniinkallinger. Godkjent?

Kommentar av ToneC

Rutiner før konkurranser har jeg ikke peiling på! Tenker å belønne mye for og ta av båndet, når jeg sier «jeg er klar» og for å ta på båndet igjen. Og kanskje en stabil «ligg der» som jeg kan bruke mellom momentene?

Noen erfaringer på hva som er lurt å gjøre mellom momentene i konkurranser?

Kommentar av lenekristin

Rutiner før konkurranser har jeg ikke tenkt noe på. Jeg har vel strengt tatt ikke tenkt så mye på å konkurrere i det hele tatt, men jeg tenker at skal jeg ha noen konkurranserutiner, så må de rutinene også være treningsrutinger. Hm… får tenke litt mer på det der.

Som februars øvelse tenker jeg å ha som mål å få en trygg bli liggende, sittende og stående uten at han flytter på seg mens jeg går tilbake og rundt han. Han holder posisjonen fint helt til jeg kommer inntil og på sida/bak etter jeg har stått unna. Så det skal trenes på (samtidig som tida han bli liggende skal økes parallelt).

Kommentar av Therese

Konkurransemessig skal jeg starte på å lære inn rutiner for apportering med dirigering etter norske mønster på Nirm (det legges ut forskjellig i Norge og Sverige). Med Vida skal jeg fortsette på ståmomentet og finne en løsning på hvordan få henne til å ikke snu seg når kommandoen kommer (sliter med det…).

Ang rutiner har jeg skrevet en del i bloggen min for 3. februar, så ta heller en titt der enn at jeg skal spamme hele kommentarfeltet her i lange drag.😛

Men kort oppsummert: Oppvarming fysik og psykisk. Tiden mellom alle øvelser skal bestå av «belønning – transport – klargjøring». Oppvarming skal trenge minimalt med plass, og max 2 minutter før vi skal inn i ringen etter fellesøvelser. Nirm må holde folkus og være rolig helt fram til innkalling, Vida må «peppes» litt før fri ved foten.

Kommentar av Mikkel

Hmm.. Månedens konkurranserettede er 4 pinner slalom med gode innganger (akkurat nå ser det håpløst ut, 3år med feilinnlæring…), mådens konkurranserettede bonus er 6pinner (mer har vi ikke pinner til).

Og angående rutiner så må jeg tygge litt på den. Til blodspor må det være noe som får oss begge rolig og på «sporingsnett». Så får jeg se..:)

Kommentar av Mailin og Lyng

Rutiner før konkurranser har jeg ikke tenkt noe på i det hele tatt, men nå er det jo en stund før vi er der også da.. Men aldri for tidlig å begynne å tenke😛

Øvelsen jeg skal fokusere mest på er stå under marsj, og håper å kunne ha den mer eller mindre i boks i løpet av feb. I hvert fall å ha en trygg stå, om ikke jeg får lagt på kommando så er ikke det krise.🙂

Kommentar av ellaogmaria

Ingen egentlige konkurransetrenings planer for nå. Er på grunnferdighetsstadiet enda og bruker tiden på miljøtrening. Jobbe litt mer med slalom dersom bakken tiner.

Kommentar av Jeff

*gleder seg til å se Mailin og Lyng rolige*

Kommentar av Therese

*ler*

Kommentar av Mailin

Haha, ja, det gjør jeg også! Jeg tror tilogmed jeg skal vedde et helt kinderegg på at dere ikke klarer å være rolige begge to på samme tid…

Kommentar av tonecec

Det kreves videobevis av Mailin og Lyng rolige på en gang. Der er ikke bildebevis bra nok😛

Kommentar av Mikkel




Legg igjen en kommentar

